Thursday, August 30, 2007

atikeL kedua.

SaLam sejahtera Cikgu ismaiL dan rakan-rakan sekaLian.Hari ini saya akan berkongsi tentang sebuah Lagi artikeL yang baru sahaja cikgu beri.ArtikeL itu bertajuk 'Saya takut mayat saya akan siang macam ikan!'.Tatu iaLah subjek yang dipertengahkan di artikeL ini.Pada pendapat saya,orang-orang yang membuat tatu ini akan dipandang serong oLeh masyarakat oLeh itu tidak usahLah kita membuat tatu hanya untuk berLagak atau kesenian semata-mata.

Membuat tatu juga bukan hanya haram di sisi agama maLah juga disisi masyarakat MeLayu kita.Ada seorang pemuda yang bernama 'BLack'.Dia berkata tatu hanyaLah 'art' dan tidak saLah jikaLau orang itu meminati art untuk membuat tatu.Dia bersambung juga yang tidak semua orang yang membuat tatu hanya untuk berLagak.Dan kaLau mereka membuat tatu hanyaLah untuk berLagak,ia tidak menjadi masaLah.Dia juga berkata yang dia akan bertaubat pada usianya yang tua nanti.Saya tidak setuju dengan jawapannya.Bagaimana kaLau esok dia mati?BLack tetap membangkang dan akan 'enjoy' duLu sebeLum membuang tatunya itu.


Ada Lagi seorang pemuda yang bernama Rudi.Pengakuannya membuat tatu iaLah untuk keLihatan macho masa dia berzaman muda.Sekarang ini,dia betuL-betuL insaf dan akan berusaha untuk mengumpuL duit untuk membuang tatunya itu.Saya songkong dengan pendapatnya.Saya harap dia akan berjaya mengumpuLkan duit dan membuang tatunya itu.Tetapi,Rudi sering diLanda kebimbangan sekiranya dia mati esok atau mungkin Lusa.Dia takut jikaLau mayatnya akan disiat-siatkan seperti ikan.Seksa!Saya berharap Rudi akan kejaLan yang Lurus dan tidak membuat perkara yang haram Lagi disisi agama.


Sekian,disini sahaja saya akhiri komentar saya.
Terima Kasih.((:

No comments: